jueves, 19 de diciembre de 2013

Taller sobre la pissarra digital

Títol de l’activitat: "Juga amb la piràmide dels aliments"

Destinataris: 
Alumnes de tercer cicle, classe de sisè

Què faré, com i quan?

El taller de la pissarra digital estarà dividit en 2 sessions i està pensat per a que els nins coneguin bé quins aliments han de menjar amb més i amb menys freqüència. Aquesta activitat es realitzarà entre tota la classe fent que tots els alumnes surtin a mostrar el que han après durant la classe teòrica que donarà el mestre.

1a sessió: s’explicarà als infants de quins aliments està composta la piràmide alimentària. En primer lloc, explicar-les que a la base es troba l’aigua i que es vital prendre entre 6-8 tassons al dia, en segon lloc els hi explicaren que com a aliments bàsics es troben, entre d’altres, fruita, verdures, pasta; i que els han de menjar cada dia. Al tercer nivell trobaríem aquells aliments complementaris, és a dir, aquells que s’han de prendre entre 3 i 4 dies per setmana (peix, ous, llegums) i, el darrer de tot serien aquells aliments que s’han de prendre en petites quantitats (xocolata, dolços)

2a sessió: a aquesta sessió el mestre tindrà preparada una piràmide buida on hauran de posar cada aliment en el lloc corresponent. Per acabar aquesta part de l’activitat, el mestre donarà a cada nin un full amb preguntes com: quants de tassons d’aigua em de veure al dia?; quins són els aliments que s’han de menjar en petites quantitats? o anomena 4 aliments que se situarien al segon nivell de la piràmide alimentària.

Objectius

-Classificar els aliments segons la seva importància
-Construir la piràmide alimentària
-Conèixer quins aliments han de menjar
-Col·laboració entre tots els companys

Continguts

-Aliments que s’han de menjar amb més i menys freqüència
-Classificació dels aliments
-Aplicació del que els nins han après a la vida quotidiana

Com ho avaluarem

S’avaluarà l’atenció a l’hora de l’explicació que realitzarà el mestre, el que han après i la participació dels nins a l’hora de realitzar l’activitat a la pissarra digital.

Per una altra banda, es tindran en compte els continguts apressos, així com l’aplicació d’aquests a la vida quotidiana.

No hay comentarios:

Publicar un comentario